Vanaf 22/02/2022 kun je geen wijzigingen meer aanbrengen in je bankgegevens, telefoonnummer of e-mailadres in de app. Deze wijziging is doorgevoerd door het Deliveroo-team om vervanging tegen te gaan voor mensen met slechte intenties of voor mensen die de app met kwade bedoelingen gebruiken. Wanneer zelfstandige riders beroep willen doen op een vervanger, moet je zeker zijn dat deze persoon het recht heeft om in België te wonen en te werken. Het is ook belangrijk dat alle betalingen van Deliveroo rechtstreeks naar de bankrekening van de rider-accounthouder gaan.
Het betekent dat je contact moet opnemen met Rider Support als je wijzigingen wilt aanbrengen in een van deze gegevens.
- Om je telefoonnummer of e-mailadres te veranderen, klik hier.
- Om je bankgegevens te veranderen, klik hier.
Alleen voor BE accounts.
Om bankgegevens te wijzigen, moet je ook een verificatieproces doorlopen (waarbij je toegang moet hebben tot internetbankieren) om aan te tonen dat de bankgegevens van jou zijn.
Zelfstandige-statuut riders:
Je hebt de mogelijkheid om iemand anders je account te laten gebruiken om bestellingen af te handelen. Je hoeft Deliveroo hier niet van op de hoogte te stellen, maar er zijn wel een aantal dingen die je moet hier controleren voordat je een vervanger aan de slag laat gaan. Het is van essentieel belang dat je deze verantwoordelijkheden nakomt. Als je dit niet doet, overtreed je mogelijk de wet, wat ertoe zou leiden dat je niet langer met Deliveroo kunt werken.
Als je vragen hebt over de controles die nodig zijn om ervoor te zorgen dat je voldoet aan de wet en je overeenkomst, aarzel dan niet om contact op te nemen met het Rider Support-team.
P2P- statuut riders:
Het gebruik van een vervanger is niet toegestaan.