Deliveroo-klanten delen hun persoonlijke gegevens met ons en vertrouwen erop dat we ze veilig houden. Als deel van ons engagement met betrekking tot de privacy van onze klanten is het essentieel dat de persoonlijke gegevens die klanten ons toevertrouwen worden beschermd en op een correcte manier worden gebruikt. In het kader van je contractuele verplichtingen aan Deliveroo deel je deze verantwoordelijkheid met ons.
Met welke persoonlijke klantgegevens kom je in aanraking?
Telkens wanneer je een bestelling accepteert en levert, ga je om met persoonlijke klantgegevens. Dit zijn onder meer de naam, het bestelnummer en de locatie van de klant.
Hoe ga je op een veilige manier om met gegevens?
Klanten vertrouwen erop dat jij en Deliveroo hun gegevens veilig houden. Je moet dus weten hoe je er op een verantwoordelijke manier mee omgaat. Volg altijd deze richtlijnen wanneer je voor ons op pad gaat:
Wat kan er gebeuren als je op een foute manier omgaat met persoonlijke klantgegevens?
Als je contact opneemt met klanten buiten de context van het leveren om, of als je klantgegevens opslaat of deelt, is dit een ernstige schending van je dienstverleningsovereenkomst met Deliveroo. In dit geval kan het zijn dat we je Rider Account beëindigen"
Andere vragen
Als je je zorgen maakt over bepaalde klantgegevens in een bestelling of in de opmerkingen bij de bestelling, breng het Rider Support Team hier dan zo snel mogelijk van op de hoogte. Maak geen screenshot van de klantgegevens of van chatgesprekken in de app. Ons team kan de accountgeschiedenis van de klant bekijken om je melding te controleren.
Bedankt!
We stellen het op prijs dat je deze belangrijke richtlijnen hebt gelezen en er samen met ons voor zorgt dat persoonlijke klantgegevens altijd veilig en privé blijven. Heb je vragen, neem dan zeker contact op met het Rider Support Team hieronder.