Support voor Deliveroo riders in België

Verzekering Verander onderwerp

Wat zijn de gouden regels bij een ongeval?

De gouden regels bij een ongeval

We beseffen dat het niet gemakkelijk is om helder te denken na een ongeval. Hier heb je een paar gouden regels om niets te vergeten vooraleer je een claim maakt.

Maak een claim

1. Safety first!

Jouw veiligheid komt altijd op de eerste plaats. In een noodgeval bel je de hulpdiensten (112) om ervoor te zorgen dat je de nodige medische hulp krijgt. Een dokter moet zo snel mogelijk na een ongeval worden geraadpleegd.

2. Verzamel bewijsmateriaal en kijk rond

Maak foto's die de situatie kunnen helpen beschrijven. Probeer zoveel mogelijk info te verzamelen: Waar vond het ongeval precies plaats? Heb je de identiteit en de contactgegevens van elke betrokken persoon? Zijn er getuigen die een getuigenis kunnen afleggen? Probeer uit te leggen wat er precies is gebeurd, beschrijf zowel de omstandigheden als de schade.
Is er een gemotoriseerd voertuig bij betrokken? Vul dan een Europees Declaratieverzoek in. Die zal je later aan Qover moeten opsturen.

3. Meld je ongeval aan Qover

Doe dit zo snel mogelijk. Dat kan enkel via de knop "Maak een claim". Scrol naar beneden om de taal van je keuze te vinden.

Qover zorgt voor de follow-up van jouw verklaring en is ook beschikbaar om eventuele vragen te beantwoorden.

Heb je je antwoord niet gevonden? Klik hier

Andere thema's