Support voor Deliveroo riders in België

New Riders Verander onderwerp

Hoe neem ik contact op met de Rider Support?

Je vindt antwoorden op de meeste vragen bij de 'Veelgestelde vragen' op de riderwebsite. De website biedt heel wat nuttige informatie: van vragen over je voordelen als rider tot hoe je je account bijwerkt.

Vind je toch geen artikel dat je vraag beantwoordt of wil je contact met ons opnemen, klik dan onderaan het artikel op de knop om ons een bericht te sturen.

Live Support (alleen voor actieve bestellingen)

Het Live Support-team kan je helpen met vragen over of problemen bij actieve bestellingen, of als je jezelf van een bestelling wilt halen omdat je bijvoorbeeld pech hebt onderweg of betrokken bent bij een ongeluk.

Je kunt contact opnemen met Live Support door te drukken op de support-knop in de app.

Moet je toch met het Live Support-team chatten, houd de volgende tips dan in gedachten zodat het team je zo snel mogelijk verder kan helpen:

  • Zet je vraag of probleem in je eerste bericht
  • Geef alle relevante gegevens door, bijvoorbeeld het bestelnummer
  • Zeg wat je tot nu toe hebt geprobeerd om het probleem op te lossen

Andere Support

Soms duurt het even voordat je met het team kunt praten, en we weten dat je het al druk genoeg hebt. Hier vind je enkele tips over hoe riders de meest voorkomende problemen zelf kunnen oplossen, zonder hulp van het supportteam.

Contact opnemen met de klant
Kun je het adres van de klant niet vinden of komt de klant niet aan de deur, dan kun je op verschillende manieren via de app contact opnemen met de klant:

  1. Stuur de klant een bericht: tik op het chat pictogram in de rechterbovenhoek van de bezorging scherm om de klant een chat bericht te sturen. Je kunt zelfs uit kant-en-klare berichten kiezen.
  2. Bel de klant op: reageert de klant niet, tik dan op het vraagteken (?) in de rechterbovenhoek en kies 'Bellen'.
  3. Laat de klant weten dat je bijna vertrekt: als de klant niet op je bericht of oproep reageert, kun je twee minuten later een push melding sturen. Die optie vind je ook via het vraagteken-pictogram.
  4. Rond de bestelling na 5 minuten af en laat deze op een veilige plek achter: 5 minuten nadat je de push melding hebt gestuurd, kun je de bestelling voltooien.

Lange wachttijden in het restaurant
Als je al lang op een bestelling staat te wachten en deze niet meer wilt bezorgen, kun je jezelf in de app van de bestelling halen en ons laten weten dat het wachten te lang duurde. Dit doe je via het vraagteken (?) op het ophaalscherm.

De huidige vraag in je gebied
De heatmap in de app toont het vraagniveau in je gebied. De heatmap wordt om de 5 minuten automatisch vernieuwd zodat je kunt zien wanneer het een goed moment is om online te gaan, pauze te nemen of naar een drukkere zone te gaan.

De toewijzing van bestellingen
Heb je de indruk dat andere riders meer bestellingen ontvangen? Vergeet niet dat er meerdere factoren meewegen in de toewijzing van bestellingen. Denk bijvoorbeeld aan de afstand tussen het restaurant en de klant en de huidige verkeerssituatie. Het Live Support-team heeft niet in de hand welke bestellingen je toegewezen krijgt.

Ontbrekende items
Als er volgens de klant een item in de bestelling ontbreekt, laat de klant dan beleefd weten dat dit via de Deliveroo-app kan worden gemeld. Zo kun je snel weer op pad terwijl onze klantenservice dit verder afhandelt.

Vragen over vergoedingen
Voor vragen over vergoedingen of extra verdiensten kun je contact opnemen met het Rider Support-team. Gebruik hiervoor de contact knop.

Heb je je antwoord niet gevonden? Klik hier

Andere thema's