We weten dat je je best doet om bestellingen altijd veilig aan klanten te leveren, maar klanten zijn niet altijd zo makkelijk te vinden of bereiken: soms zijn de opmerkingen bij de bezorging onduidelijk of komt de klant niet aan de deur.
Om je daarbij te helpen hebben een stapsgewijs proces toegevoegd aan de Rider App. Via deze stappen kun je de klant op elke mogelijke manier contacteren, en de klant heeft steeds genoeg tijd om te reageren. Je vindt de stappen onder de bestelgegevens op het scherm ‘Bestelling’. Als de klant na alle stappen nog steeds niet reageert of niet aan de deur komt, kun je de bestelling in de app afronden. Laat de klant en ons team dan weten waar je de bestelling hebt achtergelaten; je hoeft de Rider Support niet te bellen.
Stuur een bericht
Tik op ‘Chat met…’ om een chat te starten met de klant. Je kunt zelfs uit kant-en-klare berichten kiezen om geen tijd te verliezen.
Bel de klant
Reageert de klant niet op het bericht, ga dan terug naar het scherm Bestelling en tik op ‘Bel’.
Laat de klant weten dat je zo vertrekt
Als de klant niet op je bericht of oproep reageert, kun je twee minuten later een pushmelding sturen. Die optie zie je dan onder de belknop. Hiermee laat je de klant weten dat je moet vertrekken als hij of zij niet snel reageert.
Laat de bestelling na 5 minuten achter
Heb je een bericht gestuurd, gebeld en een pushmelding gestuurd, maar laat de klant nog steeds niets van zich horen? Vijf minuten na de pushmelding kun je de bestelling in de app afronden. Je ziet dan een lijst met redenen om uit te kiezen (dezelfde als altijd). Kies de juiste reden, rond de bestelling af en laat deze op een veilige plek achter.
Kun je geen veilige plek vinden, neem dan contact op met de Live Rider Support voor advies over wat je moet doen.