Soms is het risico groot dat je bestellingen door elkaar haalt. Het restaurant kan je de verkeerde bestelling meegeven of jij geeft de verkeerde tas af bij een stapelbestelling. Dit is vervelend voor de klant, de partner en jou. Daarom bekijken we nieuwe manieren die het eenvoudiger maken om ervoor te zorgen dat de juiste bestelling bij de juiste klant wordt bezorgd.
Binnenkort word je in de app gevraagd om de bon te scannen wanneer je de bestelling ophaalt bij het restaurant of de winkel. Zo weet je zeker dat je de juiste bestelling meeneemt.
Tik bij het ophalen van een bestelling op 'Scannen om bestelling op te halen' in de Rider-app. Scan met je telefoon het bestelnummer op de bon die aan de tas met de bestelling is vastgemaakt. Als de bestelbon overeenkomt met je bestelling, wordt de bestelling automatisch geverifieerd in de Rider-app, zodat je hem kunt markeren als opgehaald. Dit moet je doen voor elke bestelling die je ophaalt, ook voor stapelbestellingen.
Als je problemen hebt met het scannen van een bon, bijvoorbeeld als de bon beschadigd is of ontbreekt, kun je ook een foto van de bon maken. Sommige bestellingen, zoals levensmiddelen of andere artikelen, hebben geen geprinte bon. Voor deze bestellingen kun je het handgeschreven nummer op de tas scannen of, als dat niet werkt, een foto maken van het bestelnummer. Je moet cameramachtigingen geven in je apparaatinstellingen.
Zodra de bestelling is opgehaald en de bon is gescand, hun je op 'Naar klant' tikken en de bestelling afhandelen zoals je eerder deed.