Foto's maken van een bestelling op een veilige plek

Bij Deliveroo is het onze missie om de allerbeste service voor maaltijdbezorging ter wereld te bieden voor onze klanten, onze partners, en voor jullie: onze riders. Dat betekent dat we altijd op zoek zijn naar manieren om je bezorgervaring te verbeteren.

Wanneer je bij de deur van de klant staat en deze niet kunt bereiken, zullen we je vanaf nu vragen om een foto te maken van de bestelling op een veilige plek. Je kunt dit snel en eenvoudig doen via de Rider App. Zo kunnen we de klant een bewijs geven dat de bestelling werd geleverd.

Dit kun je doen wanneer je de klant niet kunt bereiken wanneer je een bestelling levert:

  1. Als de klant de deur niet openmaakt bij het leveren, gebruik dan de chat- en belfunctie in de Rider App op contact op te nemen met de klant.
  2. Als de klant niet reageert, stuur dan een melding via de Rider App om te laten weten dat je bijna gaat vertrekken.
  3. Als de klant nog steeds niet reageert, laat dan de bestelling achter op een veilige plek, zoals bij de deur, bij een buur of bij de conciërge van het gebouw. Vergeet niet om items met een verkoopbeperking (bv. alcohol) uit de bestelling te verwijderen. Je mag dit soort items nooit leveren zonder het identiteitsbewijs van de klant te controleren bij de deur.
  4. Tik op Bestelling achterlaten in de Rider App, en kies uit de lijst de plek waar je de bestelling achterlaat. 
  5. Gebruik je mobiele telefoon om een foto te maken van de plek waar je de bestelling achterlaat. Je moet de Rider App toestemming geven om de camera van je telefoon te gebruiken. Om privacyredenen is het belangrijk dat er geen gezichten van mensen of andere identiteitsgegevens te zien zijn op de foto. 
  6. Als de foto onduidelijk is kun je een nieuwe foto maken, of tik je op Afronden om de bestelling te voltooien. 

We hebben deze functie toegevoegd aan de Rider App om je te helpen vlotter bestellingen te leveren, zodat je snel aan de slag kunt met een volgende bestelling, zelfs als de klant niet naar de deur is gekomen. Daarnaast beschermt de functie riders tegen oneerlijke klanten die claimen dat ze hun bestelling niet hebben ontvangen, en beschermt ze ook onze klanten tegen een klein aantal riders dat hun bestellingen misschien niet correct levert.

Ons doel is de bezorgervaring te blijven verbeteren voor onze partners, onze klanten, en voor jullie: onze riders.

Als je vragen hebt over deze nieuwe functie in de Rider App of over hoe je bestellingen correct levert, neem dan contact met ons op via de riderwebsite.