Communityrichtlijnen

Bij Deliveroo willen we dat onze klanten, riders en restaurant- en winkelpartners de allerbeste ervaring krijgen. Tegelijkertijd is de veiligheid van de community's waarin we actief zijn ook een prioriteit. We hebben deze richtlijnen opgesteld om ervoor te zorgen dat alle gebruikers van het Deliveroo-platform een veilige en positieve ervaring hebben.RidersWe willen dat je een veilige en positieve ervaring hebt wanneer je met Deliveroo gaat leveren. We hebben deze richtlijnen opgesteld met het oog op de veiligheid van iedereen die met Deliveroo bezorgt en op ons platform bestelt, en om een goede werking van de Rider App en een vlotte klantenservice mogelijk te maken.

Veiligheid staat voorop - Veiligheid moet altijd je grootste prioriteit zijn. Volg altijd deze richtlijnen telkens je de weg opgaat:
- Houd je aan de wetgeving, zoals de verkeersregels en richtlijnen voor veilig weggebruik
- Draag een helm en reflecterende kleding zodat andere weggebruikers je goed kunnen zien
- Vervoer eten in goedgekeurde thermische tassen. Zo blijft het eten op een veilige temperatuur
- Zorg dat je tassen schoon en in goede staat zijn
- Geef ons een seintje als je Rider Kit beschadigd is en als je rugzak of thermische tas moeten worden vervangen. We sturen je dan gratis een nieuw exemplaar [link to proper support channel].

Wees respectvol - Ga altijd respectvol om met klanten, restaurant- of winkelpartners, andere riders, Deliveroo-medewerkers en andere personen. Volg altijd alle wetten, regels en voorschriften wanneer je op pad gaat, want ze zijn er voor ieders veiligheid. Houd je aan deze richtlijnen:
- Volg alle wetten en voorschriften
- Behandel iedereen met wie je omgaat beleefd en met respect
- Houd klantgegevens veilig: deel nooit gegevens van klanten met anderen en neem nooit contact op met klanten tenzij je bezig bent met een bestelling voor die klant
Als je je niet aan deze richtlijnen houdt, kan dit een serieuze schending van je dienstverleningsovereenkomst inhouden. We onderzoeken alle meldingen over dit soort gedrag en dit kan ervoor zorgen dat je niet meer met Deliveroo kunt samenwerken. Als je ziet dat een andere rider zich onprofessioneel gedraagt, laat het ons dan zeker weten.

Wees eerlijk - Deliveroo is pas een succes als riders eerlijk te werk gaan om bestellingen veilig en tijdig bij klanten te leveren. We houden actief toezicht op verdacht en frauduleus gedrag, waaronder:
- Meerdere Deliveroo-accounts tegelijk gebruiken
- Een ander soort vervoersmiddel gebruiken dan onder je account is geregistreerd
- Bestellingen foutief als bezorgd markeren
- Met opzet op het verkeerde moment door de app swipen
- De GPS-locatie zelf aanpassen
- Er abnormaal lang over doen om een bestelling te bezorgen
- Werken met vervangers die niet aan de vereisten voldoen om met Deliveroo te bezorgen
- Knoeien met de website, het platform of de apps van Deliveroo

Hoe we mogelijke inbreuken onderzoeken
Als we vernemen dat een rider in strijd met zijn/haar contract handelt, zoals uiteen is gezet in deze richtlijnen, onderzoeken we de melding voordat we actie ondernemen. Deze onderzoeken staan altijd onder toezicht van een lid van ons team, en riders worden altijd op de hoogte gebracht als we besluiten actie te ondernemen. Als we consistent oneerlijk gedrag waarnemen op je account, kunnen we ervoor kiezen om niet meer met jou samen te werken.

We hebben soortgelijke richtlijnen voor onze restaurants en winkelpartners. We willen dat alle partners van Deliveroo veilig en respectvol met elkaar samenwerken. Voor vragen of zorgen kun je altijd terecht bij ons toegewijde Rider Support-team.